Kupno mieszkania jest decyzją bardzo kosztowną, dlatego ważne jest, aby dokładnie sprawdzić czy nie posiada żadnych wad, które należałoby zgłosić. Za wszelkie usterki budynku odpowiada sprzedawca. Jeżeli zakup realizujemy na rynku pierwotnym to zazwyczaj jest nim deweloper, natomiast jeśli mieszkanie jest z rynku wtórnego to sprzedawcą jest spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS. W przypadku, gdy została zauważona wada w lokalu, obowiązkiem jest niezwłoczne złożenie reklamacji przez konsumenta. Kiedy usterki są widoczne podczas odbioru technicznego to należy je zamieścić w protokole odbioru. Może się również zdarzyć tak, że defekty zostaną zauważone dopiero po jakimś czasie, w takiej sytuacji reklamacje do sprzedawcy należy złożyć w formie pisemnej. Zadaniem sprzedającego jest natychmiastowe usunięcie wad. W pierwszej kolejności konsument może żądać usunięcia usterki oraz wyznaczyć termin na usunięcie ich. W chwili gdy problem nie zostanie rozwiązany, nabywca może od umowy odstąpić. Należy wziąć pod uwagę, że podmiot, który wybudował nieruchomość może uchylić się od obowiązku usunięcia wad, z racji nadmiernych kosztów. Zakup lokalu jest poważną inwestycją i bardzo ważne jest, aby przed zakupem dość dokładnie obejrzeć mieszkanie.
Pozdrawiamy
Grupa ,,Citihaus’’
Źródło: http://www.infor.pl/prawo/reklamacje/zadania-konsumenta/86029,Wady-budynku.html
E-mail: biuro@citihaus.pl